Lainaus Positiivarit - sivustolta


Vaimo vastaan evoluutio


Miehen yrityksessä hoitaa kotia on jotain hellyttävää. No, ehkä vähän säälittävää. Ei, joudun sanomaan turhauttavaa. Minä uskon, että miehet ja naiset vain ovat erilaisia. Evoluutionsa aikana mies ei ole joutunut pitämään huolta kotiluolastaan. Enkä ole aivan varma, pitäisikö meidän pakottaa heitä siihen tänäkään päivänä.

Meillä on muutama vuosikymmen aikaa yrittää muuttaa miestämme kodin monitoimikoneiksi - evoluutiolla on ollut tuhansia vuosia aikaa tehdä heistä olentoja, jotka pystyvät keskittymään vain yhteen asiaan kerrallaan. Jos luolamies olisi kesken metsästysretken jäänyt miettimään, että pitäisikö viedä vaimolle kukkia kotiin mennessä, leijona olisi syönyt hänet ja tämä hempeilijä ei olisi koskaan jäänyt jatkamaan sukua.

Tämä on evoluutio vastaan vaimo. Minä luovutan. Jos minä pystyn samaan aikaan silittämään ja katsomaan televisiota, minä silitän. Jos minä voin samaan aikaan puhua puhelimessa ja tyhjentää tiskikonetta, minä tyhjennän tiskikoneen. Minulle tietyt asiat vain ovat niin paljon yksinkertaisempia, että olisi suorastaan naurettavaa pakottaa miestä tekemään niitä. Pyykin lajittelu; miten kukaan voi kysyä meneekö harmaa paita valko- vai kirjopyykkiin? Onko se valkoinen vai ei? Onko harmaa valkoinen?

Tämä on evoluutio vastaan tasa-arvo. Mitä iloa meille on tasa-arvosta, jos se pakottaa sekä miehen että vaimon tekemään asioita, joista he eivät pidä, ja joita he eivät hallitse? Minä en vaihda autoon öljyjä. En edes renkaita. Minä en lämmitä saunaa, koska miehestäni on jo luolamiesaikanaan kehittynyt loistava tulentekijä.

Minä annan mielelläni periksi evoluutiolle. Minä antaudun heilutellen valkoista lippua. Lippua, jota kukaan, koskaan, ei tule pesemään kirjopyykissä vihreäksi.

-Veera Nieminen

Kommentit