Nalle Puh - harjoitukset


“Jotkut ovat laihoja ja ketteriä, jotkut tylleröisiä ja hieman hitaita ja jotkut taas vahvoja ja nopeita”, minä sanoin, “ja niin vain on. Erilaista liikuntaa erimuotoisille. Se on sitä mitä minä kutsun kunto-ohjelmaksi.”
“Mikä minä olen niistä?” Puh kysyi.
“Minä olen laiha”, sanoi Nasu.
“Minä olen vahva”, Tikru sanoi.
Kaikki katsoivat Puhiin. “Olenko minä tylleröinen?” hän kysyi. “Puh”, minä sanoin, “meidän kaikkien on harjoiteltava liikuntaa omalla yksilöllisellä tavallamme. Ja minä olen halukas työskentelemään itse kunkin kanssa yksilöidyltä pohjalta. Nasu voi erikoistua laihojen ja ketterien liikkeisiin, Tikru vahvojen ja nopeiden liikkeisiin. Ja sinä, Puh…”
“Voin erikoistua Tylleröisten ja Hieman Hitaiden liikkeisiin?” Hän näytti muserretulta. “Mikset mieltäisi niitä Puhin Muotoharjoituksiksi?” minä sanoin. “Puhin Muotoko?” Hän tuntui salaa mielistyvän siihen, että häntä pidettiin Luokittelun Perustana. “Tarkoitan”, minä jatkoin, “Että liikunnan pitäisi pikemmin mukautua yksilöön kuin yksilön liikuntaan.”
“Niin kuin karhu syö hinajaa”, Puh ehdotti, “mutta hinaja ei syö karhua?”
“Jotakuinkin.”

Kommentit